Nak Harga Ahli Shaklee Dan Cash Back Bonus KLIK SINI | Twin Pack Vivix Free Membership KLIK SINI
X

Tuesday, 11 April 2017

Kisah Seorang Sufi - Bagaimana Doa Tuan Begitu Cepat Makbulnya??


Suatu hari si sufi mahu pergi kesuatu tempat. Untuk sampai kedistinasinya, beliau menumpang sebuah sampan.
Ada beberapa orang telah pun berada didalam sampan yg hendak dia tumpang itu.
Kemudian naik seorang penumpang yg baru sampai. Kebetulan hamba Allah ini mengenali si sufi tersebut. Beliau pun terus bertanya kpd si sufi itu;
" Bagaimana doa tuan begitu makbul sekali"?
Si sufi tak menjawab soalan ini. Dia diam saja.


Pendayung sampan mula berkayuh membawa penumpang2nya. Dan ada yg telah turun bila telah sampai ketempat yg dituju.
Akhirnya tinggallah tiga orang sahaja. Si sufi, hamba Allah itu dan pendayung sampan.
Ketika itu sampan berada ditengah sungai dan sedang menuju keseberang.
Tiba2 si sufi dengan cepat menolak hamba Allah yg bertanya tadi kedalam sungai.
Maka tenggelam timbullah hamba Allah itu kelemasan di tengah2 sungai tersebut.
Si sufi hanya melihat saja orang itu dah berapa banyak dah terminum air.
Si pendayung sampan sangat kasihan melihat hamba Allah itu terjerit-jerit dan melaung-laung meminta tolong.
Si pendayung sampan terjun kedalam sungai dan dengan bersusah payah menaikkan orang itu kedalam sampan semula.
Dengan tercungap-cungap menarik nafasnya beliau segera berkata kpd si sufi itu
"Kenapa tuan tolak saya"?
Jawab si sufi, "itulah jawapan kepada soalan kau tadi"
"Tadi, ketika kau lemas,apa yg kau kata..?"
"Semasa saya lemas tadi, saya benar berharap kpd Allah, agar segera menyelamatkan saya. Mudah2an ada orang sudi menolong saya"
Kata si sufi , " Begitulah aku, apabila berdoa , aku benar2 berharap kpd pertolongan Allah..
Untuk makbul doa, hendaklah benar2 berharap dgn sepenuh harapan agar Allah terima doa...
Ketika kau lemas dan berdoa sepenuh hati kau, maka doa kau telah pun diterima...


Sunday, 9 April 2017

Kalsium Bukan Sekadar Untuk Tulang,Gigi Dan Gusi Yang Sihat



Biasa kan dengar kalsium utk tulang, gigi dan gusi yang sihat dan kuat...🤔🤔...
Hemmm...elehhh...samer jekan mana² kalsium pun...minum susu 2 gelas sehari settel....😛😛
Tapi kan ni sajer je lah nak share ikut pengalaman sendiri consume osteMatrix ni...
Masa mengandung..memalam tak kan jadi simpul biawak...atau org ada panggil tarik mengkarung...😂😂 kalau omputih kata leg cramp...
Sekali kena uihhhh nangis sakit ooo...mcm kena sentap kaki tu...cheta memang tak berani culas makan time preggy ni...tak sanggup nak tanggung effectnya...

Ostematrix untuk tulang sihat

Itu bab cramp...lagi masalah ibu hamil ni apa?? Sakit pinggang...huhuhu...sakit badan belakang dan juga kaki...lenguh² sakit...
iyerrr sebab membawa 1 nyawa lagi..bukannya ringan lak tu...dan bukan boleh di cabut sekejap letak memana..😝😝..
cukup bulan baru boleh meletoppp...hihihi...tapi tulah kekuatan wanita ni kan....walau payah walau susah mcmana pun tetap lahirkan zuriat suami...
Sembelit lagi 1 hal...bila kandungan membesar..baby menekan saluran najis..itu yg mendatangkan punca sembelit...
Jangan tak tau yer..ada wanita yg kena buasir sewaktu hamil...😫😫 apa punca buasir???? Sembelit ler apa lagi....
Sekarang ni...i need this OsteMatrix utk melegakan keletihan sepanjang hari...dan membuatkan tidur ku lebih lena di ulit mimpi...😴😴
Ok gd nite uolls..esok kita sambung kerja lagi...😘😘

Tuesday, 4 April 2017

Terlalu Taksub Untuk Cantik, Kesan Pengunaan Kosmetik Berbahaya

Zaman sekarang ni pelbagai lambakan kosmetik dan produk menguruskan badan yg menjanjikan " kurus dalam 1 minggu tanpa perlu berlapar dan bersenam"
"Putih berseri² dlm masa 3 hari je" 😱😱😱
Ohhh huhuhu korang pakai apa sampai putih dlm masa 3 hari tu...pernah tak korang terfikir apa bahan² yg di gunakan...
Tak rasa ngeri ke...nak oles² nak telan²...sebarangan produk yg beri kesan terlalu cepat ni...

kesan kosmetik bahaya

bukan apa...dah banyak kan media paparkan kosmetik yg ada mengandungi bahan² terlarang...
mengelupas,kemerah-merahan kulit muka gara²,jerawat bernanah ada pulak tu yg kulit seakan terbakar...😫😫
Tak kurang hebat juga produk² kurus yg mengakibatkan kematian dan kerosakkan organ dalaman...
Nasihat cheta selidiki dulu sebarang produk dan kosmetik yg bakal korang gunakan...

kesan kosmetik bahaya

Janganlah kerana terlalu taksub nak kan kurus atau wajah putih² merah tu...menyebabkan diri terdorong mengunakan bahan² dr produk kosmetik berbahaya...
Macam shaklee ada juga mengeluarkaan produk kosmetik nutriwhite...
Harganya amat berpatutan dan setanding dengan produk antarabangsa..nak wajah putih mulus berseri amalkan set nutriwhite....
Tapi kesannyaa bukanlah dapat dalam masa 3 hari..Set nutriwhite sangat menjimatkan...

nutriwhite shaklee

Contohnya pencuci muka nutriwhite 1 tiub boleh bertahan 6-12 bulan bergantung pengunnaan..rata² semua produk nutriwhite mmg mampu bertahan 6-12 bulan..jimat kan...
Mengunakan bahan² semulajadi dan bebas dr bahan² kimia yang berbahaya...
Rasai kehebatan Nutriwhite sendiri...anda pasti puas hati..😘😘
Pengedar Shaklee &Konsultan Bertauliah...


Monday, 3 April 2017

Cara Berhenti Merokok Tanpa Rasa Letih Lesu Atau Sakit Kepala

perokok tegar??? 20 batang rokok sehari...perghhhh...banyak tu tau....

Ada niat nak berhenti merokok tapi macam² cara dah buat...tak berhasil juga....

vivix ubat berhenti merokok



Apa kata cuba dengan vivix ni...pas ni jangan salahkan cheta kalau rokok tu rasa tak sedap...😝😝😝😝

vivix ubat berhenti merokok


Nak whatsapp tekan je link tu

http://cheta.wasap.my/




pengedar shaklee pontian



#pengedarshakleemalaysia #pengedarshakleepontian #pengedarshakleeapiapi #pengedarshakleebenut #pengedarshakleeparitsikom
#pengedarshakleekukup
#pengedarshakleeayerbaloi
#hargaahlishaklee
#promosishaklee
#hargavivixshaklee
#hargavivix
#vivixshaklee
#diabidadariku
#suamikupalingsweet
#promosivitaminshaklee
#hargaahlivivix
#ubatgout #kencingmanis #darahtinggi #kanser #resdung
#ubatberhentimerokok

Sharing Is Caring