Saturday, 10 December 2016

Bonus???? Wowww..apa korang buat kalau dapat bonus yer...

Bonus...😱😱...syok kan kalau dengor bonus nak masuk...kalau org bergaji ni setahun sekali kan dpt bonus..biasa hujung tahun lah kan...
.
.
tapi cam mama ni bonus @pay day every 15hb setiap bulan..😁😁itu bonus...kalau keuntungan runcit hampir setiap hari..untung runcit ketepikan masuk tabung..
.
.
banyak gak dah dari wish list yg tercapai dengan bonus shaklee ni...alhamdullilah..memenuhi impian org tersayang satu persatu.
.
.
biasanya kalau time bonus..mama akan belanja family makan²...utk anak² tu kdg shoppingkan diaorg baju..
.

.
drpd duit bonus tu juga topup keperluan vitamin utk satu family..best kan...😘😘...
.
.
buat housewife mcm mama ni...kalau dpt bonus tu serasa nikmatnya yang tak terhingga..iyerlah duit hasil titik peluh sendiri kan...maunya tak suka...😂😂😂
.
Korang buat apa dengan bonus korang??Jom story...

#GT12
#Ptstim9
#shakleeeffect
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#liveamazing

Penganti Diri...ehehhe...




hahaha..sakit perut gelaak bila dpt whatsapp dr mr hubby.. Eiruldin Shaz
.
.
bukak beg baju terkejut tgk ada "natang" tu...😝😝😝😝😝...
.
.
ni entah siapa lah punya angkara...antara 3 beradik tu..bila di tanya sorang pun tak ngaku..😂😂..
.
.
anak² nak suh papa ingat kat diaorang je kot...hahaha siap kirim "penganti diri"...

Friday, 9 December 2016

Cara Kawal Gula Dalam Darah Supaya Tidak Perlu Inject Insulin

Pantang makan bagi pesakit kencing manis atau diabetis amatlah sukar untuk di realisasikan...sebab apa..begitu sukar untuk mengekang nafsu makan, tatkala semua sedia maklum bahawasanya Malaysia adalah syurga makanan...pelbagai hidangan enak terhidang...jadi mana mungkin kita apatah lagi pesakit diabetis untuk mengawal pengambilan makanan-makanan tersebut..



Bagi pesakit kencing manis salah satunya cara kawal gula dalam darah adalah dengan mengawal makanan dan minuman yang masuk ke tubuh mereka....

Ini kerana kencing manis terjadi adalah di sebabkan terdapat gangguan pada sistem metabolisme karbohidrat, iaitu pankreas tidak dapat menghasilkan cukup insulin atau tubuh tidak dapat mengubah gula darah menjadi tenaga..




Dalam pengawalan  tahap gula dalam darah, pengawalan dalam pengambilan diet seimbang adalah salah satu faktor terpenting dan hendaklah pesakit itu menjalaninya dengan sangat konsisten sekali.

Kerana sangat ramai pesakit diabetis mengabaikan atau mengambil mudah diet diabetis ini sedangkan ia sangat penting untuk mengawal paras glucos dalam darah bahkan mencegah kehilangan glucos dalam air kencing.

Bahkan diet yang seimbang sangat penting bukan sahaja untuk pesakit diabetis mengawal gula dalam darah,tetapi ia juga sesuai untuk semua golongan, diet yang seimbang mampu untuk mengekalkan berat badan mengikut umur dan ketinggian, mampu mengekalkan kalori seharian yg mencukupi untuk melakukan aktiviti seharian, bahkan yang paling terpenting adalah melambatkan atau mengelakkan risiko komplikasi diabetes seperti di potong kaki...

Di Sini mama kategorikan 3 kumpulan makanan untuk pesakit diabetis atau kencing manis..

Makanan Yang perlu Di elakkan.

- Gula tebu
-Gula kastor
-Gula melaka
-Gula Merah
-Gula Batu
-Gula-gula
-Sirap
- Jeruk
- Halwa
-Kuih muih
-Susu pekat manis
-Buah-buahan dalam tin
-Coklat
-Jem
- Air minuman tin/kotak/gas
-Makanan yang bersalut gula

Pesakit juga harus lebih prihatin dengan kehadiran gula tersembunyi, kena rajin membaca label makanan dan awasi bahan makanan berasaskan gula seperti maltosa,sukrosa dan fruktosa selain gula yg terdapat dalam bahan perasa makanan seperti sos dan kicap.

Makanan yang perlu di hadkan

Makanan mengandungi karbohidrat kompleks boleh diambil dalam jumlah sederhana.
Ini kerana makanan ini akan dicerna dan diserap perlahan-lahan dan dengan ini tidak menyebabkan peningkatan paras gula dalam darah secara mendadak. Oleh itu, pengambilan makanan dalam kumpulan ini harus diagihkan sepanjang hari, bukannya dimakan sekali gus dengan banyak.

Antaranya nasi, bijirin, biskut, kekacang, susu, pasta, semua jenis mi, semua jenis tepung, semua jenis ubi, buah-buahan dan jus serta sayuran berkanji seperti labu, jagung dan serbuk coklat.


Makanan bebas dimakan

Ini termasuk air kosong, air mineral, kopi dan teh, air barli, jus limau nipis, sayur-sayuran, ulam-ulaman, cuka, sup, serbuk rempah, serbuk cili, herba, dan garam.

Serat pula boleh didapati dalam bentuk larut (yang larut dalam air - membantu penyerapan nutrien) dan serat tidak larut (tidak dapat dihadam sistem pencernaan namun membantu mengelakkan sembelit).

Serat tidak larut boleh diambil dalam usaha mengurangkan berat badan kerana ia memberikan kekenyangan. Pengambilan serat larut membantu melambatkan penyerapan gula dan kolesterol ke dalam aliran darah.

Contoh makanan mengandungi serat termasuk sayur-sayuran, ulam-ulaman, buah-buahan, kekacang, bijirin, bijirin sarapan pagi, jagung dan pasta. Protein pula boleh didapati daripada sumber bijirin (roti, beras, pasta, tepung dan soya) atau daripada sumber haiwan (daging, ikan, telur, ayam dan produk tenusu). Ini perlu diberi perhatian dalam merancang pengambilan diet harian anda.


Jadi pada semua pesakit diabetis atau kencing manis...penjagaan diet makanan anda tersangatlah penting..kerana ia adalah salah satu cara kawal gula dalam darah supaya anda tidak perlu mengambil suntikan insulin..

Usaha atau Ikhtiar dengan supplemen Shaklee yang boleh membantu mengawal gula dalam darah..

Keistimewaan Vivix Shaklee

Memperbaiki DNA.


Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. 


Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel.
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. 


Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Kebaikan Vivix Shaklee

  • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
  • Membantu merawat penyakit parkinson
  • Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan
Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

 Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.

 Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Apa kata Mereka mengenai Vivix Shaklee??

cara kawal gula dalam darah

cara kawal gula dalam darah






Untuk pembelian mengunakan kad debit/kad kredit anda boleh klik Gambar di bawah..dan anda akan di bawa terus ke laman web rasmi shaklee..usah risau laman web tersebut melindungi data-data peribadi anda...

Selepas pembelian boleh hubungi saya untuk konsultasi percuma..Jika anda membeli twin pack anda layak untuk dapat:
**Free Membership bernilai RM 68.90
**Free Postage (RM10.60)
**Cash back Bonus ( RM38)

Atau jika anda ada sebarang pertanyaan lanjut dan inggin memesan melalui mama pun boleh...just hubungi /whatsapp mama di talian seperti di bawah:

Eita 012.7555.470
ID Shaklee: 1081587
FB Page :mahligaivitamin
FB Personal : Shaz Eirul
Blog:www.mahligaivitamin.com
Instagram:vitamin.mamachantique




Bongkar Rahsia Produk Kesukaan Ramai

testimoni ESP




BONGKAR RAHSIA PRODUK KESUKAAN RAMAI
.
Kenapa ramai suka ESP?
.
1- Cerahkan kulit 
2- Hilangkan jeragat
3- Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu
4- Bantu mempercepatkan penyembuhan luka
5- Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan
6- Anjalkan payudara
7- Anjalkan punggung
8- Atasi gastrik dan pedih ulu hati
9- Mengatasi lesu
10- Merendahkan bacaan diabetis dengan menstabilkan paras glukosa
11- Menyihatkan rambut dan mengatasi keguguran
12- Mencantikkan kuku
13- Menghaluskan tumit pecah
14- Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam contohnya ketika berpuasa
15- Meningkatkan kualiti susu ibu - lebih berkualiti makanan, lebih berkualiti susu
16- Meningkatkan pengeluaran susu - protein salah satu bahan mentah menghasilkan susu
17- Pengganti sarapan dan supper
18- Dilengkapi dengan mineral kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang bersifat keasidan.
19- Meransang regenerasi sel kulit dan otot, mengurangkan kedutan
20- Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
21- Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
22- Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
23- Rendah lemak, tanpa kolestrol
24- Membantu mengurangkan risiko kanser,
25- Bertindak sebagai antioksidan,
26- Menguatkan sistem imun tubuh,
27- Mempertingkatkan tahap kolestol baik,
28- Memelihara kesihatan jantung
29- Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
30- Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones.
31- Membantu merendahkan paras kolestrol,
32- Mencegah osteoporosis
33- Membantu pembentukan sel-sel baru

Nak Order??

Whatsapp
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470
 — at Pengedar Shaklee Pontian 012.7555.470.

Sharing Is Caring