Nak Harga Ahli Shaklee Dan Cash Back Bonus KLIK SINI | Twin Pack Vivix Free Membership KLIK SINI
X

Sunday, 19 October 2014

Catatan Kehamilan Ku : Episod 2 (MGTT @Minum Air Gula)

Assalamualaikum semua... Hari ni pepagi dah bersiap untuk ke klinik buat MGTT atau lebih di kenali dengan minum air gula...seawal 745am ku dah terjonggol depan pintu klinik... Meh daku cerita sikit prosedur sebelum MGTT..

1) Kena berpuasa dari jam 10 malam lagi...wajib puasa tau jangan sengaja buat2 lupa lak....

 2) Sampai klinik...nurse akan amik darah dulu...pastu dia suh minum segelas air gula....

3)Tips minum air gula ni...baca bismillah..pastu minum sekali nafas je...jangan lah nak jap2 stop..memang termuntah lah jawabnya...huhu..awas yer kalau termuntah nurse akan suh anda minum secawan penuh sekali lagi...hohoho x nak kan....

 4)Pas minum relax 2 jam...tapi jangan makan atau minum lagi...seeloknya tunggu je kat klinik tu...

5) Selepas 2 jam berlalu...anda akan di ambil darah lagi...haa...pas ni dah boleh balik n makan...huhu lapar ni... K lah tu je tips masa buat MGTT ni...sebab daku pun masih di klinik ni menunggu pukul 10am untuk ambil darah kali kedua... Pastu dah boleh balik...yahooo...lapo oooo...

 Nak dapatkan supplement shaklee bolehlah contact saya yer...jangan malu jangan segan...


 Salam sayang,
 Eita 012-7555470

Friday, 3 October 2014

Honeymoon Sistitis Menjejaskan Kenikmatan Honeymoon Anda

Apa itu Honeymoon Sistitis?

Mendengarkan perkataan Honeymoon sudah cukup untuk membuatkan anda teringat-ingat saat-saat bahagia anda dan pasangan anda setelah di nikahkan..Ia adalah momen yang cukup indah untuk di kenang seumur hidup anda.
Honeymoon Sistitis


Namun apakah anda pernah mendengar berkenaan Honeymoon Sistitis??? Honeymoon Sistitis tidak seperti momen indah Honeymoon yang anda bayang-bayangkan... ia adalah sesuatu yang boleh menjejaskan kenikmatan honeymoon anda dan pasangan.

Honeymoon Sistitis merupakan jangkitan pada saluran kencing wanita yang di sebabkan hubungan seksual pertama kali. Keterujaan dan kekerapan anda melakukan hubungan seks bersama suami semasa Honeymoon menyebabkan anda mengalami masalah Honeymoon Sistitis.

Tahukah Anda???

Frekuensi hubungan seks yang terlalu kerap akan menyebabkan anda terdedah kepada risiko kuman masuk ke saluran kencing sekaligus menyebabkan kesakitan di bahagian ini. Ini kerana saluran kencing dan lubang vagina terletak sangat berdekatan, tidak sampai pun satu sentimeter. Makin kerap anda berhubungan intim maka makin besarlah risiko anda mengalami Honeymoon Sistitis.



" Sebetulnya Sistitis juga menyerang lelaki tapi ia paling kerap berlaku pada wanita di sebabkan saluran kencing wanita lebih pendek berbanding lelaki. Saluran kencing yang pendek ini memudahkan kuman dari luar masuk ke dalam pundi kencing. Kuman yang kerap menyebabkan Honeymoon Sistitis adalah E Coli"

Kuman yang memasuki pundi kencing ini tidak akan serta merta menimbulkan penyakit, ia akan mula bertindak apabila ia mula berkembang biak. Pada saat itu si pengantin perempuan akan mula merasakn pedih ketika membuang air kecil. Namun situasi ini sering di salah anggap kerana ramai yang mengganggap kesakitan itu berpunca dari selaput dara yang koyak.

Selain dari masalah kepedihan semasa membuang air kecil, penderita Honeymoon Sistitis ini juga akan kerap kencing walaupun yang keluar hanya beberapa titis sahaja. Di samping itu mereka juga akan merasakan kesakitan di bahagian bawah perut.

" Tanda-tanda Penderita Honeymoon Sistitis"
  • Merasakan kepedihan saat membuang air kecil.
  • Kerap kencing walaupun hanya sedikit.
  • Merasakan kesakitan di bahagian bawah perut. 

Cara Mencegah  Honeymoon Sistitis

Walaupun kekerapan hubungan intim membuka peluang untuk berlakunya Honeymoon Sistitis, namun usahlah si pengantin baru berasa gusar lalu menurunkan frekuensi hubungan intim. Kekerapan hubungan seks boleh saja di lakukan mengikut keinginan asalkan pengantin perempuan menjaga kebersihan vagina supaya risiko untuk kuman masuk ke saluran kencing dapat di kurangkan.

honeymoon sistitis


Jangan tunggu sehingga Honeymoon Sistitis menyerang dan membunuh kenikmatan Honeymoon anda dan pasangan , langkah pencegahan harus di mulakan sedari awal lagi. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu anda dan pasangan ambil perhatian:-

  1.  Bersihkan Vagina Selepas Seks 
           Selesai berhubungan intim, bersihkan vagina dengan betul. Pastikan air di hotel penginapan anda dalam keadaan bersih,kerana kuman dari air boleh saja masuk ke saluran kencing anda.

     2.  Tisu Untuk Sekali Pakai
    
           Selepas mengelap bahagian intim dengan tisu, buang terus tisu tersebut. Jangan sesekali mengunakannya untuk kali kedua. Kemungkinan terdapat kuman di situ yang boleh masuk ke saluran kencing anda.

     3.  Jaga Kebersihan Organ Intim

          Selain memastikan air dalam keadaan bersih , anda juga di nasihatkan agar kerap menukar seluar dalam. Sekiranya seluar dalam basah gantikan dengan yang baru kerana keadaan yang lembab akan memudahkan kuman untuk masuk.

     4.   Cara Membasuh Yang Betul

           Perhatikan cara anda membasuh bahagian intim yang betul. Basuh dan curahkan air dari arah depan kebelakang. Elakkan dari membasuh dari arah belakang ke depan kerana cara ini akan memudahkan kuman dari anus dan vagina di bawa masuk ke saluran air kencing.

     5.   Pastikan Suami Dalam keadaan Bersih

          Pastikan pasangan anda dalam keadaan yang cukup bersih, sekiranya tidak tunda hubungan seks sehingga suami membersihkan dirinya. Ia sangat penting supaya suami tidak membawa kuman semasa berhubungan intim.

     6.   Tingkatkann Sistem Imun Anda Dan Suami.

            Suasana Honeymoon anda akan lebih bermakna jika anda dan pasangan berada dalam keadaann yang cukup fit serta sihat untuk menikmati hubungan intim anda buat kali pertama. Di Shaklee kami menyediakan beberapa jenis Supplemen Untuk membantu menyokong kesihatan dan mempertingkat sistem Imun anda dan suami..Ingat yer...kesihatan yang terjejas ketika waktu Honeymoon pasti juga menjejaskan Mood Honeymoon anda berdua. Di bawah di terangkan secara ringkas fungsi Supplemen yang di cadangkan untuk Honeymoon dan dan juga mencegah serta merawat Honeymoon Sistitis.

1.Vita-C 500mg SR ( Klik Untuk Info Produk)
  •  Mengasidkan Urin.
  • Menjadikan pundi kencing selamat dari kuman membiak.
  • Mengukuhkan Sistem Imun Tubuh
2. Zinc Complex  (Klik Untuk Info Produk)
  • Membantu pemulihan Saluran Urinari.
  • Mempertingkatkann Sistem Imun.
  • Melindungi Kesihatan Prostat,memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing.
  • Meninggikan Kiraan Sperma.
  • Meningkatkan Kemampuan Seks lelaki
3. Garlic ( klik Untuk Info Produk)
  • Antibiotik yang selamat dan semulajadi.
  • Mempertingkatkan Sistem Imun Tubuh.
  • Menghalang penyakit berjangkit seperti selsema,kulat ,kuman, virus dan yis candida.
4. Energizing Soy Protein (ESP) ( Klik Untuk Info Produk)
  • Baik Untuk Hormon Wanita , kacang soya merupakan satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones,fungsinya bersamaan dengan hormon wanita.
  • Baik untuk prostat , Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan set kanser.
  • Pembekal tenaga Segera.
  • Meningkatkan dorongan Seksual dan Rangsangan.
5. Alfalfa Complex ( Klik Untuk Info Produk )
  • Mencegah Kulat,kurap, bau badan dann ulat air ( athlete's foot)
  • Bertindak sebagai kacip Fatimah ( Mengetatkan cengkaman Organ Intim Wanita)
  • Melegakan Keletihan
6. Vita E Complex ( Klik Untuk Info Produk)
  • Mempertingkatkan kemampuan reproduktif kerana kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Meningkatkan tenaga Seksual - Meningkatkan prestasi seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
Ia hanyalah sekadar cadangan, tidak semestinya anda harus mengambil kesemuanya...ianya tergantung pada situasi dan juga budget anda..untuk keterangan dan konsultasi percuma sila hubungi saya ataupun anda bolehlah whatsapp saya.

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee anda,saya adalah  wakil pengedar sah anda seluruh malaysia. Sebarang pertanyaan boleh di buat dengan menghubungi saya di talian berikut:
Nama: Mahligai Vitamin @ Eita (ID 1081587)

Emel: mahligaivitamin@yahoo.com

Phone/Message/WhatsApp: 012-7555470

DAN

DAN


"Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee?? Hubungi saya juga!!.Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan !. Wakil pengedar seluruh Malaysia masih di perlukan !. Dan anda juga akan di jemput ke group Ekslusif di Facebook"













Sharing Is Caring