Nak Harga Ahli Shaklee Dan Cash Back Bonus KLIK SINI | Twin Pack Vivix Free Membership KLIK SINI
X

Sunday, 30 October 2016

Awas!! Jangan Makan Supplement Selain Shaklee

Kenapa kena pilih Shaklee sebagai Supplement harian kita.

๐ŸŒฟSebab utama Shaklee ada landmark study...apa landmark study ni???



๐ŸŒฟLandmark study ni kajian oleh pihak ketiga yg di ketuai oleh Dr Gladys Block dari U.C Berkeley School Of Public Health.Kajian ini melibatkan 3 golongan iaitu;

1) Golongan yg makan supplement selain shaklee
2) Golongan yg tidak makan apa2 supplement.
3) Golongan yg makan supplement shaklee.


๐ŸŒฟkajian ini menunjukkan mereka yg mengamalkan supplemen lain selain shaklee lebih berisiko 4x ganda untuk di serang penyakit kronik berbanding org yg tidak mengamalkan apa2 supplemen atau mengamalkan supplemen shaklee.

๐ŸŒฟKajian ini juga mengambil masa yg panjang iaitu lebih 20 tahun. Ini kerana sesuatu penyakit berisiko mengambil masa 10-30tahun untuk menunjukkan sebarang komplikasi...so tidak hairanlah tetiba saja kita dengar seseorang itu tiba2 rebah di serang sakit jantung...

๐Ÿ’ฅ๐Ÿ’ฅ Tetapi....

Kebanyakkan syarikat supplemen yg ada sekarang hanya menjalankan kajian keberkesanan dlm jangka masa yg singkat sahaja..sebab tu biasa kita akan dengar iklan

๐Ÿ’ขKURUS DALAM MASA 7HARI ๐Ÿ’ข
๐Ÿ’ข 3 HARI PUTIH MELEPAK ๐Ÿ’ข

biasa kan...!!!...soalnya selamat ker?? tau2 dengar cerita produk kena tarik balik sebab ada merkuri, kena tarik balik sebab ada hydroquinone yg menyebabkan kulit kelihatan kemerah2an, tipis dan meninggalkan rengsa...nak cantik...nak putih...tetiba lain pulak jadinya kan...๐Ÿ™‡๐Ÿ™‡

So kawan2 yg ku kasihi sekalian...nak makan supplement kena tengok dulu ingredient apa yg masuk dlm mulut kita...kena tau selamat ke benda2 ni...ada kesan jangka masa panjang tak...yg penting ada LANDMARK STUDY tak...???haaa...check..jangan tak check...

Jangan nti nak putih nak kurus punya pasal...terus hancur punah jadinya...๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Teruja nak dapatkan supplement Shaklee yang nyata TERBUKTI SELAMAT , BERKESAN dan SEMULAJADI??

Whatsapp
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing

Saturday, 29 October 2016

Tips Mudah Cukupkan 8 Gelas Air Setiap Hari



              Salam Sayang;

Mama Chantique @ MahligaiVitamin

Whatsapp 012.7555.470


Solat Dhuha Penarik Rezeki Deras


Fadilat Solat sunat Dhuha

Daripada Anas, Sabda Nabi saw,

"Barang siapa sembahyang dhuha 12 rakaat, Allah akan membuat baginya istana di syurga" (riwayat Tirmidzi & Ibnu Majah)



Rasulullah bersabda yang bermaksud,

"Siapa saja yang dapat mengerjakan solat Dhuha dengan istiqamah, akan diampuni dosanya oleh Allah, sekalipun dosa itu seluas lautan."

Rasulullah bersabda lagi,

"Solat Dhuha itu mendatangkan rezeki dan menolak kefakiran (kemiskinan), dan tidak ada yang akan memelihara solat Dhuha kecuali hanya orang-orang yang bertaubat."

Di dalam hadis yang lain pula diterangkan seperti berikut:

"Bahawasanya di syurga ada pintu yang dinamakan, "Dhuha." Maka jika kamu datang hari kiamat kelak, serulah (malaikat) penyeru: manakah orang-orang yang telah mengerjakan solat Dhuha? Inilah pintu kamu, silakan masuk ke dalam dengan rahmat Allah." Al-Tabrani


Salam Sayang ;

MaMa Chantique @ MahligaiVitamin

Whatspp : 012.7555.470

Friday, 28 October 2016

Apa Kepentingan Protein Untuk Tubuh Anda??

KEPENTINGAN PROTEIN UNTUK TUBUH
=========================

Pengambilan protein membantu menghasilkan sel baru, maka dengan ini segala sel2 mati dan sel2 lama dapat di singkirkan.



Apakah kelebihan dan kebaikkan protein sebenarnya???

Protein hakikatnya boleh di dapati dalam makanan harian kita seperti ikan,ayam ,daging,kekacang dan banyak lagi...

Namun protein ini mudah musnah apabila berada pada suhu masakan yang tinggi

Apabila ini berlaku,tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan anda menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa sahaja masakan yg bergoreng.

Salam Jumaat Uolss..jom baca Surah Al-Kahfi



SURAH AL-KAHFI (surah yang ke-18-mengandungi 110 ayat)

Daripada Umar berkata: Nabi saw telah bersabda:
“Sesiapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, maka bersinarlah cahaya daripada bawah kakinya hingga ke langit. Untuknya cahaya di hari kiamat dan diampunkannya antara dua Jumaat”


Salam Sayang;

Mama Chantique@ Mahligai Vitamin

 Whatsapp 012.7555.470


Saturday, 22 October 2016

5 Masalah Semasa Berpantang Yang Perlu Ibu-Ibu Tahu

Berpantang bukan perkara yang boleh di pandang ringan...bak kata orang tua-tua selalu " Jaga sikit badan tu...badan tu nak pakai lama"...hehehe..biasa kan dengar..Haa..betul ah tu apa yang diaorang cakap...

Kalau mama dulu memanglah tak der istilah pantang sangat...actually tak pernah ikut rules pantang 100%....entah sebab jenis tak reti duduk diam kot..hahaha so kalau kena dok sopan2 dalam rumah tu...memang agak merimaskan hehehhe...



Jom semak 5 Masalah semasa berpantang yang ibu-ibu perlu tahu...


1) Kebiasaannya jika berlaku koyakan pada episiotomi,ibu-ibu akan mengalami sakit pada faraj. Kesakitan dan rasa ngilu akan berlarutan sehingga dua atau tiga minggu terutamanya ketika ibu-ibu berjalan ataupun duduk. Koyakkan yang panjang mengambil lebih masa untuk pulih sepenuhnya.

2) Kadangkala ibu-ibu akan terasa sakit seperti mengalami kontraksi atau sengugut, sakit sedemikian di kenali sebagai sakit rengat. Ia terjadi pada rahim sebaik ibu-ibu melahirkan.Usah risau ia terjadi kerana rahim mengecut terlalu kuat. Pengecutan itu menghalang aliran darah dari rahim seterusnya mengurangkan risiko tumpah darah.

3) Sembelit adalah perkara biasa pada segelintir ibu lepas bersalin.Ia terjadi akibat perasaan fobia kerana takut luka episiotomi terbuka semasa membuang air besar atau sakit yang di alami akibat buasir. Untuk mengelakkan najis menjadi keras sangat di galakkan ibu-ibu mengambil makanan berserat tinggi dan memakan sayur hijau,dan minum lebih kurang 8 gelas air.

      Jom ikuti apa kata Puan Khadeejah Hasmad ni mengatasi masalah sembelit ketika berpantang.

4) Selepas melahirkan ,payudara akan di penuhi dengan susu dan ia mulai akan rasa sakit,rasa berat dan bengkak.Namun ia adalah perkara biasa.Rasa tidak selesa pada payudara biasanya akan berakhir bila bayi mula pandai menghisap susu.Sekirannya masih bengkak,anda di galakkan mengunakan pam susu untuk mengeluarkan susu yang masih berbaki,di galakkan untuk menuam payudara sebelum mengepam untuk melancarkan pengaliran susu ibu.




5) Fizikal yang kelihatan mengeleber,dan bulat perkara biasa setelah kelahiran, adakalanya ada sesetengah wanita yang kelihatan seperti mengandung lagi..tapi usah risau jika anda mengamalkan penyusuan susu ibu secara ekslusif berat badan anda akan berkurang dengan kadar cepat.


  Puan Salwa Saleh ni berjaya menurunkan 20kg berat badan selepas bersalin

   VITAMIN BERPANTANG AGAR LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH

Selamat Berpantang buat ibu-ibu dan happy breastfeeding..



Salam Sayang;

MaMa Chantique @ Mahligaivitamin

WA 012.7555.470

FB Personal: shaz eirul

FB Page: mahligaivitamin

Instagram: vitamin.mamachantique.eita


Friday, 21 October 2016

Boleh Kembali Solat Jemaah Di Masjid Setelah 2 Tahun Menderita Sakit Pangkal Paha




biasa kan kalau kita dengar parents2 kita mengadu #sakit lutut, #sakittumit#sakitpinggang #sakitsendi...sampai adakala membataskan pergerakkan mereka...
.
.
mereka dah tak secergas waktu muda2 dulu...mungkin ada yg kata " ahh biasalah dah tua kan...memang lah gitu"...tapi sanggup ke kita nak cakap gitu lak kan...
.
.
diaorglah yg susah payah nak besarkan kita dulu...sanggup buat apa sahaja utk kita demi sesuap nasi...kenapa pulak sekarang kitaa tak boleh nak bantu diaorang utk kembali cergas dan sentiasa sihat...
.
.
dah lah kita ni jarang sangat dapat balik tengok diaorang kan...bukanlah nak kata supplement ni sebagai penganti diri kita...no..no...

ubat sakit lutut

.
.
itu sebagai tanda yg kita ni nak mereka sentiasa sihat...so kita tak lah susah hati bila berjauhan kan..bila kita call pun daapat lah dengar suara sihat mereka...betul tak....๐Ÿ˜Š
.
.
kalau mama, mama lebih suka utk gabung kan omega guard dan ostematrix memang mantap...diaorang akan rasa perubahan yg ketara...tak percaya kenalah cuba ..๐Ÿ˜
Jangan lepaskan peluang terbaik untuk memiliki Omega Guard anda...promosi sepanjang Oktober..
๐ŸŒฟ Beli 7 botol hanya pada harga 6 botol sahaja....
ATAU
๐ŸŒฟ Beli TWIN PACK dan dapatkan diskaun 5%
NAK ORDER???
Whatspp
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470

Thursday, 20 October 2016

Omega Guard- Minyak Ikan Yang Mempunyai Banyak Khasiat Dan Manfaat Pada Kesihatan Kita

Omega Guard Shaklee adalah satu-satunya minyak ikan terbaik di dunia...Banyak kebaikkan dan manfaat omega guard shaklee ni tau...Lagipun satu family kita boleh consume...daripada anak sampailah ke parents..

 Memang wajiblah ada sebotol dalam satu rumah..macam kitaorang sendiri memang akan sediakan extra botol untuk standby...hehehe..sebab bebudak kat rumah ni semuanya hantu omega guard...botol omega memang wajib sorok..kalau tak memang diaorang meratah macam gula-gula.


                       Ikan Salmon adalah salah satu sumber Omega-3


Antara Khasiat Dan Manfaat Omega Guard ialah:

1) Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS

2) Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan

3) Mencegah salur darah dari tersumbat

4) Mengelakkan stroke dari berlaku

5) Mengekalkan tekanan darah normal

6) Membantu mengurangkan ketegangan urat leher.

7) Mengurangkan sakit kepala.

8) Merendahkan kolestrol

9) Mencegah pembekuan darah dalam badan

10) Mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL.

11) Mengawal masalah obesity

12) Mengurangkan asthma dan lelah

13) Mengurangkan risiko penyakit jantung

14) Meningkatkan perkembangan memori janin dan kanak-kanak

15) Sangat bagus untuk ibu hamil ia membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin

16) Meningkatkan sistem imun tubuh dan bagus untuk kesihatan anak-anak.

17) Memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psorisis dll.

18)Mencegah penyakit gout

19) Mengurangkan bronkitis,penyakit lelah,hepatitis ,SLE

20) Memperbaiki masalah penyakit buah pinggang

21) Membantu menentang kanser paru2,payudara,kanser prostat dan kanser kolon.

22) membantu Meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan

23) Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik.

24) Memelihara fungsi sendi

Selain itu, Omega-3 yang terkandung dalam omega guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti:-


  • Mencegah insomnia
  • Mengurangkan tekanan emosi, kemurungan dan kebimbangan
  • Membantu memperbaiki masalah autism
  • Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
  • Membantu masalah Schizophernia
  • Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak.

Jangan lepaskan peluang terbaik untuk memiliki Omega Guard anda...promosi sepanjang Oktober..
๐ŸŒฟ Beli 7 botol hanya pada harga 6 botol sahaja....
ATAU
๐ŸŒฟ Beli TWIN PACK dan dapatkan diskaun 5%

Untuk pembelian mengunakan kad kredit / kad debit anda boleh terus klik gambar di bawah dan anda akan di bawa terus ke laman web rasmi Shaklee...


Atau jika ada sebarang pertanyaan lanjut boleh juga nak whatsapp MaMa yer..mama sedia membantu...
Whatspp
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470




Omega Guard Melalui Proses Penyulingan Molekul Berperingkat


๐ŸŒฟOmega guard Shaklee di hasilkan mengunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini.

๐ŸŒฟ Di hasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul utk mengekstrak asid lemak omega-3 paling tulen dan semulajadi
.



๐ŸŒฟ Proses penyulingan itu menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum,merkuri,arsenik,kadmium,dioksin dan PCB(polychlorinated biphenyl-merupakan bahan kimia industri paling bertoksik)

Jangan lepaskan peluang terbaik untuk memiliki Omega Guard anda...promosi sepanjang Oktober..

๐ŸŒฟ Beli 7 botol hanya pada harga 6 botol sahaja....

ATAU

๐ŸŒฟ Beli TWIN PACK dan dapatkan diskaun 5%

NAK ORDER???

Whatspp

Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470
Eita 012.7555.470

Wednesday, 19 October 2016

Pengalaman Mengatasi Masalah Praeklampsia Di Semester Terakhir Kehamilan

Sebelum mama ceritakan tentang pengalaman Mama sendiri..mari kita kenali terlebih dahulu apa itu Praeklampsia

Apa itu praeklampsia?

Praeklampsia ialah keadaan yang dicetuskan oleh kehamilan, dan ianya boleh berlaku pada peringkat kedua kehamilan. Ia bercirikan tekanan darah yang tinggi, bengkak yang berlaku secara tiba-tiba dan kenaikan berat badan yang cepat disebabkan pengumpulan air dalam tubuh, dan protein dalam air kencing. 




Ramai sebenarnya ibu-ibu hamil yang mengalami masalah praeklampsia atau tekanan darah tinggi dan kelebihan kadar protein dalam urin (proteinuria) sewaktu fasa kehamilan.


Kebiasaannya penyakit ini di kesan sekitar 20 minggu kehamilan..perasaan tak setiap kali checkup nurse akan check samaada kaki kita bengkak atau tidak???..

Saturday, 15 October 2016

5 Tips Mengekalkan Rambut Sihat Ketika Hamil Dan Selepas Melahirkan

Rambut memang mahkota wanita..tapi seiring usia dan perubahan hormon kita as wanita memang tidak dapat lari dari masalah rambut gugur kan..

Memang stress bila tengok rambut bergumpal di sikat,rambut berterabur di bantal, di bilik air..bahkan di lantai ruang tamu juga...


tips elak rambut gugur


Ada juga yang sampai menyebabkan suami sampai tegur...sedih malu kan..



Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Mari mama sharing 5 Tip Mengekalkan rambut sihat ketika hamil dan selepas melahirkan..

1) Pastikan diet anda kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran . Makanan jenis ini mengandungi agen perlindungan dan mengalakkan pertumbuhan rambut.

2) Urus rambut dengan lembut ketika basah. Elakkan pengunaan sikat bergigi rapat ketika menyikat rambut basah.

3) Elakkan daripada mengunakan pengering rambut mengunakan angin panas dan apa jua jenis peralatan yang boleh menghangatkan rambut.

4) Jika rambut kering dan bercabang di hujungnya,cuci mengunakan syampu lembut.Tidak ketinggalan,gunakan bersama perapi rambut.

5) Oleh kerana keadaan rambut sewaktu hamil sukar untuk di duga,elakkan daripada mewarna dan mengerintingkan rambut sepanjang tempoh kehamilan.

tips elak rambut gugur
APA KAITAN RAMBUT DAN PROTEIN???


Mengapa rambut dikaitkan dengan protein? 

Ini kerana rambut terbina daripada asid amino dan mengandungi 91% protein. Kulit, rambut, organ, otot dan kelenjar terbina daripada protein, di mana protein merupakan sebahagian daripada sel dalam tubuh manusia. 

Oleh itu, sel yang baik terbina daripada jumlah protein yang mencukupi dan diserap dengan baik. Ia membantu tumbesaran, memelihara dan memulihkan sel yang rosak. Maka tidak hairanlah jika masalah rambut gugur berkait rapat dengan kekurangan protein. 

***Hair loss is a symptom of protein deficiency. Hair grows from a hair root that is inside a follicle just under the skin. 

New hair cells are created in the root, fulled by nutrients taken from the blood. As cells are formed, they move up through the hair root going through keratinization, where the cells lose their nucleus and are filled with fibrous protein. 

Hair is made up of long strands of amino acids, and is 91 percent protein. Without adequate protein, the hair slowly thins out, as there will not be enough protein to fill the cells during keratinization, and will eventually fall out***

JUMLAH PROTEIN YANG DISARANKAN DALAM NUTRISI HARIAN

Bagaimana menentukan protein yang diperlukan oleh tubuh kita adalah mencukupi. Malah apa yang lebih penting lagi, adakah selama ini kita tahu kadar protein yang diperlukan oleh tubuh kita? 

***According to the Dietary Guidelines for Americans, men and women over the age of 19 require 0.80 g of protein for every kg of body weight. 

For adults, 10 to 35 percent of the diet should be made up of protein, based on calories consumed, difference in body size and weight and activity level. 

During pregnancy and lactation, a woman's protein needs increase to 1.1 g of protein per kg of body weight, and then to 1.3 g per kg of body weight, respectively.***

Sumber: www.livestrong.com








SUMBER PROTEIN

Sumber protein adalah pelbagai, terdiri daripada dua sumber utama iaitu dari 

sumber haiwan dan tumbuhan.

 Protein dari sumber haiwan seperti telur, ikan, daging dan produk tenusu manakala protein dari sumber tumbuhan pula misalnya produk soya, bijian dan kekacang. 

Kelebihan mengambil protein daripada sumber tumbuhan ialah ianya diperkaya dengan vitamin A dan C serta antioksida yang boleh melawan radikal bebas. 


Protein tumbuhan juga tidak mengandungi lemak dan kolesterol, manakala sumber protein daripada haiwan mengandungi lemak dan kolesterol yang perlu dipantau pengambilannya.


 Menurut kajian di Amerika Syarikat, pengambilan protein penduduk di sana adalah mencukupi, tetapi masalah timbul akibat penyerapan yang tidak baik oleh tubuh.





SHAKLEE ESP (SOY PROTEIN ISOLATE POWDER)

Shaklee ESP ternyata dapat membantu mencukupkan keperluan protein harian kita. 

ESP mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh manusia. 

Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.


 Kacang soya yang digunakan adalah 'non-GMO' (non-Genetically Modified

 Organism) yang mana ia diproses dengan air dan bukan alkohol pada suhu yang rendah. 

ESP sesuai untuk semua peringkat umur, ibu mengandung dan menyusu. 

Kandungan Indeks Glisemiknya juga rendah iaitu pada kadar 39, membuatkan

 ia sesuai untuk pesakit diabetis. 

Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2kali ganda daging, 4 kali ganda 

telur, 12 kali ganda susu, ianya rendah lemak, TIADA KOLESTEROL, tiada asid 

urik dan SANGAT MUDAH DISERAP OLEH TUBUH.










Ingin dapatkan ESP anda segera??? Boleh Klik gambar di bawah untuk pembelian secara

 online mengunakan kad debit/credit card..






Atau sebarang pertanyaan boleh Whatspp @ hubungi..


MaMa Chantique @ Eita 012.7555.470


FB Page : Mahligaivitamin


FB Personal : Shaz Eirul


Instagram: vitamin.mamachantique.eita



Makanan Sumber Omega-3




ni semua sumber makanan omega -3 ...kalau susah nak dapat...tak payah nak menangis tepi bucu katil ๐Ÿ˜๐Ÿ˜ #omegaguard kan ada #minyakikanterbaik dunia tau...
Banyak khasiat banyak manfaat rugilah siapa tak cuba..
Bulan ni lagilah jimat...
Whatspp utk order/pertanyaan
Eita 012.7555.470

Friday, 14 October 2016

Vivix Pilihan Tepat Buat Ibu Bapa Dan Warga Tua


kenapa vivix lebih menjadi pilihan ibu bapa kita dan juga warga tua???

Ikut pengalaman mama sendiri,ramai anak2 yang pilih vivix utk parents diaorang sebabnya...

Vivix ni sangat mudah dlm pengambilan...vivix berbentuk jus pekat hanya sesudu kecil sehari sudah cukup utk memenuhi keperluan tubuh kita.


Vivix tidak memerlukan parents kita utk minum air terlalu banyak tak lah mcm tablet perlukan amount water yg mencukupi utk bantu dissolve tablet tu.

vivix juga bertindak sehingga ke peringkat DNA dan juga sangat powerful dlm memberikan tenaga tambahan...

mmg recommended utk parents kita...sangat mudah utk diaorang ambill percayalah...๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Untuk order / sebarang pertanyaan;

whatspp @call
Eita 012.7555.470
 — at Pengedar Shaklee Pontian 012.7555.470.

Sharing Is Caring